"Two twins, one bullied" - Chapter 6

Previously: 
Klockan ringde och alla plockade undan sina böcker och gick till sina skåp. 
"Harry, can you stay?" Frågade Mrs.Marin och jag visste redan då vad hon skulle prata om.
"Sure." Sa jag och satte mig på en stol, hon stängde dörren och satte sig vid sitt skrivbord.
"Please tell me what you and Wilden are doing with Marcel?" Sa hon och kollade menande i mina ögon.
"Nothing, why would I do something mean to my brother?" 
"Okay fine, but if you hear something that someone is hurting your brother, just tell me." Sa hon, varför skulle jag berätta det till henne när det är jag som mobbar honom och han tar ändå inte så illa upp allt är på skoj.
"Mhm." Sa jag och gick ut till mitt skåp.
Jag gick ut ur skolan och fortsatte att tänka på Marcel, undra vad de har gjort mot honom.
Han kanske har råkat illa ut.
Jag skulle aldrig ha lämnat honom där ensam, han är min bror som jag alltid sa att jag skulle skydda, vi som alltid höll ihop.
 
Det började regna, det gamla vanliga vädret här i England.
Jag gick tungt på vägen hem.
"Hello?" Skrek jag och smällde igen dörren. Det var ingen som svarade, jag gick till mammas kontor men hon var inte där och jag gick upp till Marcels rum men han var inte heller där. Jag gick in till mitt rum och slängde mig på sängen.
Jag satte i hörlurarna i öronen och satte på musik, musik var det enda som kunde få mig att tänka på annat vid det här tillfället.
Jag tog fram bollen och började kasta den i takt till musiken. När jag hade kastat några gånger fram och tillbaka, föll bollen till golvet.
Mina ögon kändes tunga och ögonlocken drog sig ner. Hela kroppen kändes som ett stenblock. Jag tittade upp några gånger innan mitt huvud föll ner mot det mjuka lagret. Jag blundade starkt ända tills jag kom in i en dröm. Stora bilder av en liten kille kom upp i mitt huvud. Jag såg hur rädd han var men jag såg inte för vad. Han stod och grät och skrek. Han sprattlade och hoppade samtidigt som han försökte skydda sig själv mot faran. Den försvars lösa killen drog och slet ända tills ansiktet blev rött av blod och armarna fick stora blåa märken. Jag insåg vem det var jag såg. Jag såg mig själv som liten. Alla mina skolår av slag och förolämpningar.
Bilderna gick över styr i mitt huvud och allt gick som i ett bildspel. Jag började skaka och dra.
Jag vaknade av att jag själv ryckte till. Jag satte mig upp snabbt och såg att allt var suddigt. Jag gnuggade i ögonen för att kunna se. Jag drog sakta upp min tröjärm. Alla ärr från låg och mellan stadiet. Det var stora blåa märken kvar och långa röda sår. Men ingen visste om det. Ingen visste ens om att jag var i samma situation som Marcel är just nu.
 
Jag sprang genom det piskande regnet, de var efter mig. 
Jag tog upp min telefon så att de skulle tro att jag skulle ringa någon. 
"Hi mum, it's me I just want to ask if you can come and met me up?" Sa jag och låtsades som att jag pratade med mamma. 
"Okay, yeah...see you soon then!" Sa jag medan jag kollade bak för att kolla om de fortfarande var efter mig men de försvann.
Jag låste upp dörren och tog hastigt av mig skorna.
"Mum?" Skrek jag för att kolla om hon var hemma, jag gick runt och letade men hon var inte hemma. 
Jag gick upp till övervåningen och knackade på Harrys dörr, jag öppnade försiktigt.
Han låg där och kollade upp mot taket sedan kollade han mot mitt håll.
"Where've you been?" Frågade han helt plötsligt som om inget hade hänt.
"Wilden and Eddie was after me..." Sa jag och kollade ner mot golvet. Jag kände hur de brände bakom ögonlocken men jag blinkade bort tårarna.
Han svarade inte utan han blev arg, han slog i väggen och la sig ner på sin säng igen.
Jag antog att jag skulle gå ut så jag gick till mitt rum och gjorde detsamma, jag la mig försiktigt på sängen och slöt mina ögon.
 

Kommentarer
Postat av: jm

Mer, och längre kapitel ;)

2013-08-01 @ 01:25:48
URL: http://deadlysmoke.devote.se
Postat av: sara

Jättebra meer!!;)

2013-08-01 @ 09:03:37
Postat av: lisa

Meeemer:)

2013-08-01 @ 10:27:54
Postat av: josefin

MEEERA :D

2013-08-01 @ 15:55:56
Postat av: wilma

MER & LÄNGREEE D: :DDDD

2013-08-01 @ 17:18:20
Postat av: Harrys'

MORE C:

2013-08-01 @ 17:19:49
Postat av: linnea

awesome Meeeeer:)

2013-08-01 @ 21:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0