"Two twins, one bullied" - Chapter 8

 Previously: 
"Harry?" Sa mamma förvånat.
"Uhm, yea" svarade jag. Hon brydde sig inte längre, hon släppte det och tittade på tvn.
 
Klockan var 01.00. Mitt på natten, en vardag. Jag skulle upp tidigt och gå med Marcel till skolan.
Jag hade saknat att få ha makten över honom.
"Guys, it's better you try to sleep", sa hon. Vi båda lydde och gick upp och la oss.
Jag låg och vred och vände tills jag höll på att ramla ur sängen. Jag låg och tänkte på hur jag njöt av Marcels blickar när vi stod runt honom. Jag väntade på en ny dag imorgon.
 Jag kollade på klockan, hon var tre på natten och jag kunde fortfarande inte sova. Jag låg och svettades och de var en av de sakerna som gjorde att jag inte kunde sova.
Tillslut så kände jag att mina ögonlock blev tyngre och jag somnade.
 
Alarmet ringde och jag tryckte irriterat på knappen för att stänga av den.
"Marcel!" Hörde jag någon skrika från nedervåningen.
"What?" Mumlade jag tyst och började gå upp ur sängen.
Jag gick till garderben för att hämta det gamla vanliga som jag brukade ha på mig.
Frukosten idag var annorlunda. Mamma hade dukat fram hela bordet fullt. Samtidigt som mig, kom Harry trökandes ner för trappan, han gäspar samtidigt som han får fram några ord.
"Morning." Mamma svarade samma sak.
Hon var så snäll idag, bara för att vi hade det så mysigt igår. Det var alltid så med mamma, hon hade alltid vart en sådan person.
Som vanligt så åt vi våran frukost i en tystnad. Jag tog den sista biten av min macka och började lägga in mitt glas och min tallrik i diskmaskinen.
 
Jag gick mot hallen och började knyta mina skor och tog på mig jackan, det började verkligen bli kallt nu på hösten.
Harry gjorde detsamma, satte snabbt på sig skorna och kollade sig i spegeln en sista gång innan jag gick ut.
Vinden blåste mot oss, det var svårt att gå i det här vädret eftersom att det var motvind.
 
"Hey, I'm sorry for everything I've done." Sa Harry och avbröt den tysta stunden.
"It's fine." Sa jag enkelt och kollade ner i marken. 
Vi fortsatte att gå mot skolan, vi hade ganska så nära men endå inte. Ungefär 10 minuter tog det för oss att gå.
 
Vi kom fram till skolan, på skolgården var det tomt. Det var ingen som ville vara ute nu.
 
 Korridorerna var fyllda med elever som gapade och skrek. 
Allt blev tystare när jag och Marcel kom in, fast det var endå några som fortsatte prata.
"What?!" Röt jag mot de, jag ville ha makten över alla här. Nu var det jag som var ledaren. Alla kollade bort och fortsatte prata och skrika.
 
Klockan ringde in och alla gick in till sina klassrum som de skulle vara i.
Jag gick in till mitt klassrum, det första vi skulle ha var matte. 
Jag satte mig som vanligt brevid tjejen som jag fortfarande inte visste namnet på, det fanns många här som jag inte visste namnen på. 
 
"Hey." Sa jag och kollade in i hennes ögon. Hon gav mig en blick som visade att hon tyckte att jag var konstig.
"Okay, I'm sorry." Sa jag efter det och började resa på mig.
"No, I just kidding! My name is Olivia." Sa den blondhåriga tjejen med de kristallblåa ögonen.
"Harry." Hon log mot mig och jag log svagt tillbaka, jag hade aldrig haft någon liknande kontakt med en tjej förut. Alla hade bara tyckt att jag var töntig i min gamla skola, ingen tyckte om mig då men nu har jag förändrats en hel del. Våran lärare var försenad och hade inte kommit på snart mer än 15 minuter. På den här skolan hade vi 15-minuters regeln, om läraren inte hade kommit på 15 minuter så fick vi ha rast under den tiden som lektionen skulle vara på. 
Alla började skrika av glädje för att vi hade rast nu. 
 
Dagen hade rullat på som vanligt, jag hade inte sett Wilden eller Eddie på hela dagen.
Jag hade lärt känna flera personer. Bland annat Olivia och hennes vänner, Isaac, Simon och Julie.
De var snälla men faktiskt inte riktigt min typ som person. 
 

Så hoppas ni blir nöjda och ja som vanligt kommentera !

Kommentarer
Postat av: Nelly

Åh Meer! :D

2013-08-05 @ 17:04:07
URL: http://nessyy.blogg.se
Postat av: sara

awesoe meer:)

2013-08-05 @ 20:53:27
Postat av: Anonym

awesome meer:)

2013-08-05 @ 20:53:38
Postat av: Anonym

Meraaa

2013-08-05 @ 22:21:55
Postat av: Olivia

MERMERMER!! :DD

2013-08-06 @ 00:02:06
Postat av: Johanna

Såååå bra!

2013-08-07 @ 20:32:45
URL: http://imaginebyjohanna.blogg.se
Postat av: Josefin

Meeeeeeer :D

2013-08-08 @ 19:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0