"Two twins, one bullied" - Chapter 1

 "Harry, Marcel, time for breakfast, you can't be late for your first day in school! "

Jag slänger snabbt på mig min vita skjorta med min bruna väst över. Jag ser mina glasögon suddigt ligga på nattduksbordet och leder mig fram till dem. Jag springer glatt ner för trappan för att ta åt mig min frukost som mamma har gjort till mig. Havregrynsgröt med lingon och en smörgås. Varje morgon får jag samma mat, det börjar bli lite tröttsamt. 

 Jag ligger kvar i sängen långt efter mamma har ropat. 

"Harry, do you coming?" Hör jag mamma ropa igen.
"No! Ropar jag tillbaka." 
"Then I'll come up and pick you down! "
"Mum, i'm not a baby anymore!" Sa jag argt.
"Actually you are!" Hörde jag samtidigt som det knackade på dörren.
"What mum?!" Sa jag strängt.
"It's not mum, it's me." Hörde jag en bekant röst säga. Marcel.

"Marcel, get out your little freak!" Skrek jag det högsta jag kunde samtidigt som jag stönade högt av ilska. Jag klev ur sängen och drog på mig mina kläder. Ett par svarta hängande jeans med en marinblå tröja som det stod: Once tough, always tough på. Jag tyckte det stämde på mig själv. Jag och min tvillingbror är inte lika alls. Jag var tuff och han var töntig. Helt motsatsen. 

"Harry, come down now! You'll be late!" Ropade mamma strängt. Jag tog en klick vax i handen och kletade ut i håret samtidigt som jag sprang ner för trappan för att ta på mig skorna.
"Harry, you forgot your breakfast!" Sa mamma bakom mig i hallen.
"I'm not hungry. I Have to go now, where's Marcel?" Sa jag frågande.
"He walked for half an hour ago, when school started!" Sa hon bestämt.
"well well, that nerd."
"Harry!" Sa mamma argt.
Jag tittade på mamma och skakade på huvudet medans jag gick ut genom dörren.

 

Skolan var full av elever som skrattade och pekade. Jag tog en ledig plats och satte mig ner. Jag kände något i nacken. Det var en välbyggd kille med snyggt hår som kastade papperstussar.
"Hey you little kid, I'm Wilden and who are you?" Sa han och gav ett flin mot sina vänner.
"Uhm... M-m-arcel." Sa jag nervöst och vände mig om. Jag drog sakta upp glasögonen som hade glidigt ner på näsan.
"Hi Marcel, Nice to meet you." Sa han samtidigt som han skrattade så mycket så att han nästan ramlande av stolen. Efter en stund ser jag att Harry kommer in genom dörren.
"You're late Harry." Sa läraren och suckade. 
"Whatever..." Svarade han coolt.
"Take a sit and be quiet." Han satte sig på en stol jämte Wilden.

 

"Hey man! I'm Wilden!" Sa han glatt.
"Harry." sa jag och slog honom löst på ryggen.
"Hi everybody." började läraren.
"I want to present to new students who are going to go in this class with you. Harry, Marcel?" Sa hon glatt sen.
"Damn it!" Sa jag högt.
"Harry, think of language!" sa hon strängt.
"Yeah, My english is pretty good, huh?" Svarade jag. Det dröjde inte länge förens hela klassen började skratta.
"It's good Harry!" sa Wilden och slängde fram handen som han ville jag skulle slå till på. Jag gjorde ett hårt slag på den, och gick fram till läraren.
"Hi, I'm Mrs.Marin." sa hon snällt.
"Hi, i'm Marcel, and this is My twin Harry." sa Marcel och skakade hand med läraren.
"Marcel, stop!" Skrek jag över hela rummet.
"What?" Sa han frågande.
"Thanks guys, you can go now." Vi båda gick och satte oss och jag vände mig om. Jag såg att en snygg tjej tittade på mig från bänken bakom. Jag reste mig upp och gick fram till henne.
"What are you looking at?!" Sa jag högt. Jag såg hur rädd hon blev, medans Wilden skrattar bakom mig.
"You, why?" Svarade hon ganska tufft.
"What is it that makes you have to look at me and no one else in the class?"
"Sorry then." sa hon och tittade mig i ögonen.
"I hope you mean it." Sa jag nära henne och knuffade henne på axeln. Jag gick och satte mig. Marcel satt framför mig och skrev tills pennan gick av. Jag satt och tittade på honom tills jag hörde tjejen prata med mig igen.
"So, Marcel is you brother?" Sa hon och skrattade.
"Shut up." Sa jag surt.
"You look like him." Sa hon även fast hon visste att vi inte var det.
"Shut up or I'll kill you!" Fräste jag mot henne fast att jag inte menade det.
"Uh, you were a cocky guy."
"Shut up or am I going to take a serious talk with you?" sa jag över hela klassrummet. Hon bara skrattade och tittade på mig.

 

Lektionen var slut och jag gick ensam genom den trånga korridoren. Jag såg att Harry kom emot mig och jag såg att läpparna rörde sig men jag förstod inte vad han menade. Han kom fram och tog tag i min arm. Han drog mig ut genom dörren och tog mig till ett ställe där det bara var Wilden och hans andra kompis. Han ställde mig framför ett träd.
"Why did you do that?!" Sa han argt.
"What did I do?" Sa jag nervöst.
"It's embarrasing to be your twin!" Röt han mot mig och jag blev bara mer rädd. Vad hade hänt med honom?
"Why?" Sa jag gråtfärdigt. Både Harry och hans kompisar skrattade åt mig.
"You're a faggot, Marcel."
"No, i'm not! Please just stop!"
"Marcel, don't talk to me in class again, understand?" sa Harry. Han drog tag i min arm och gjorde krokben, så jag föll rakt in i trädet. Jag såg Harry gå emellan Wilden och Eddie.

Jag gick in i skolan och låste upp mitt skåp. En lapp flög ut och la sig på golvet. Jag tog upp den och öppnade den.
"Fag, Nerd, Freak, Dork, Wecko" stod det på lappen. Det stod underskrivet med "your horrible twin & Co." Det var från Harry. Det skar rakt in i hjärtat. Jag kände att ögonen började rinna. Jag tog tag min ryggsäck och sprang ut genom dörren. Jag såg Harry stå och studera mig när jag sprang på den smala trottoaren. Min ryggsäck skavde mig på axlarna och säcken hoppade på min rygg. Jag sprang ända hem då jag börjar gå på garageinfarten. Jag fick ett sms från Harry. "If you tell someone, I'll hit you.." Jag går sakta in genom dörren. Jag slog igen dörren tyst så att inte mamma skulle höra. Jag ville inte att hon skulle fråga om min dag. Så jag tassade upp till mitt rum och lägger mig på sängen. Jag hör att dörren smälls igen och märker att Harry stampar i trappan ända tills han var uppe. Jag låste dörren och tänkte på hur morgondagen skulle gå.


Nu är äntligen kapitel 1 ute ! 

Kapitel 2 kommer imorgon så håll utkik ! 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det va bra men samma text kom flera gånger.

2013-07-24 @ 21:59:57
Postat av: Linnea

Jätte bra ! Meeeeeeeeeer

2013-07-24 @ 22:31:20
Postat av: Amanda

MEEEEEEEER c:

2013-07-25 @ 12:23:39
Postat av: Amanda

MEEEEEEEEEEEEER C: I WANT MORE

2013-07-25 @ 12:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0