"Two twins, one bullied" - Chapter 2

 
Previously: "Fag, Nerd, Freak, Dork, Wecko" stod det på lappen. Det stod underskrivet med "your horrible twin & Co." Det var från Harry. Det skar rakt in i hjärtat. Jag kände att ögonen började rinna. Jag tog tag min ryggsäck och sprang ut genom dörren. Jag såg Harry stå och studera mig när jag sprang på den smala trottoaren. Min ryggsäck skavde mig på axlarna och säcken hoppade på min rygg. Jag sprang ända hem då jag börjar gå på garageinfarten. Jag fick ett sms från Harry. "If you tell someone, I'll hit you.." Jag går sakta in genom dörren. Jag slog igen dörren tyst så att inte mamma skulle höra. Jag ville inte att hon skulle fråga om min dag. Så jag tassade upp till mitt rum och lägger mig på sängen. Jag hör att dörren smälls igen och märker att Harry stampar i trappan ända tills han var uppe. Jag låste dörren och tänkte på hur morgondagen skulle gå.
 
 
 
Jag vaknade av ett irriterande ljud. Jag ville inte upp men tanken av att det var skola idag fick mig att gå upp i tid för första gången eftersom att jag var den nya killen som fick all uppmärksamhet. Jag älskade popularitet. Jag gick upp och klädde på mig ett par svarta jeans och satte på mig min tröja där det stod “Hipster Please” på. Jag rufsa till mitt hår och gick tungt ned till köket för att ta något och äta. “You’re up early today.” Sa mamma till mig och jag instämde. “Yes, I don’t want to come too late to class.” Ljög jag. “That’s good!” Sa hon och log mot mig. Jag bredde på min macka och hällde upp ett glas juice i glaset. Jag klunkade snabbt i mig juicen och åt upp det sista av min macka.
 
Marcels pov.
 
Jag kollade på klockan, 07.40 stod den. Jag fick panik och reste mig snabbt ur sängen och
drog på mig de samma gamla vanliga. Skjorta, väst och ett par matchande byxor till. Jag sprang snabbt ner för trappan och mötte Harry. Hans ögon ändrade färg och de blev mörkare när han såg mig. “Don’t tell anyone.” Mimade han till mig och gav mig en mörk blick. Jag bara nickade eftersom att jag blev skrämd. Vad har hänt med honom egentligen? Han var inte så här för några dagar sedan. Jag slutade tänka på det och satte mig mittemot Harry och brevid mamma. “Morning.” Sa jag glatt och tog tag i juicepaketet. “Morning Marcel!” Sa mamma och log snällt mot mig. Det har alltid vart vi tre i familjen. Vi förlorade pappa i en bilolycka som han var med i. Under den tiden så mådde vi alla dåligt och det känns som att det kommer tillbaka nu eftersom att jag inte riktigt har några vänner. “Marcel?” Hörde jag en bekant röst säga. “Are you coming or are you going alone?” Frågade Harry mig och jag tackade nej eftersom att jag inte vill bli kränkt på vägen till skolan heller. “Mum, I’m leaving now!” Skrek jag och började gå i en snabb takt för att inte komma försent. Harrys: Jag sparkade hårt upp dörren in till skolan och började gå mot den livliga korridoren. “Hey Harry!” Skrek Wilden till mig och han fångade allas uppmärksamhet. Vi hälsade på varandra genom att highfiva och slå på varandras ryggar löst. “Hey, where’s your brother?” viskade han till mig. Jag ryckte på axlarna som svar. Ännu en gång så var det någon som kom in genom dörren, Marcel. “There you’re! We’ve been waiting on you Marcel!” Skrek Wilden till Marcel. Hans ögon spärrades upp mot oss men han fortsatte gå. “Hey wait little kid.” Sa Wilden och tog tag i Marcels skjorta. “Please, just let me go.” Bad Marcel och försökte ta sig loss ur Wilden’s hårda grepp. “Okay nerd, just for this time.” Sa han och puttade iväg Marcel. Alla började skratta och Marcel gick snabbt iväg. Just nu tyckte jag faktiskt lite synd om honom men han är pinsam och valde det här själv.
 
 
 
Klockan ringde in och alla elever försvann fortare än någonsin. Jag tog tag i handtaget för att öppna in till klassrummet. Jag hann aldrig dra ner förens jag kände hand stor hand ta tag i min arm och drog bak mig till en vägg.
"Where're you think you're going?" frågade Harry och flinade mot Wilden och Eddie.
"To class Harry, just let me go." sa jag försiktigt.
"Never, brothers are meant to fight." sa han nära mitt ansikte. Jag försökte gå, jag ville inte komma försent andra dagen i skolan. Varför skulle harry vara sådan här mot mig?
"We are alone here Marcel." sa Wilden glatt.
"Yeah, so?..." svarade jag.
"It's good bec...". han hann inte säga mer förens Mrs.Marin sticker ut huvudet genom dörren. alla vänder blicken mot henne.
"What are you guys doing out here?"
 
 
 
 
Vi glömde alla bort att vi stog som en klump runt Marcel. Vi flyttade på oss snabbt och försökte spela som om det aldrig hänt.
"Guys, can you answer my question? Marcel? why are the guys around you?" sa hon med en mörk blick. Jag spände ögonen i Marcel, för att han inte skulle berätta. Han sa ingenting, utan gick in i klassrummet och satte sig på en ledig stol, utan någon brevid. Wilden och jag sätter oss på samma ställe som igår. bakom Marcel. Min bror är en nörd. jag har aldrig tyckt om honom särkilt mycket. han är en favorit i familjen. till och med när pappa fanns. jag mår dåligt av att tänka på honom.
"Hey harry, wake up" sa Wilden och slog mig på ryggen.
 

Kapitel 2 ute nu, kommentera mycket så lägger vi ut snabbare ! :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tycker synd om Marcel haha .. Meeeer :D

2013-07-26 @ 00:01:20
Postat av: josefin

MEEEEEEEERAAA :D

2013-07-26 @ 00:49:03
Postat av: Nea

Meeeeer!!!

2013-07-26 @ 04:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0