"Two twins, one bullied" - Chapter 4

 
 
Previously:
"Hey, stay here!" Sa jag hårt och reste mig upp. Jag tog tag i hans krage och tryckte upp han mot dörren som var låst.
"I know that it was you, you don't have to lie little nerd." Viskade jag hårt mot honom och puttade ut honom.
Han började banka på dörren och skrek.
"Harry it wasn't me I promise you, please!" skrek han och sen hörde man att han gick iväg.
Det kanske inte var han trotts allt men jag gillar att skälla ut lilla Marcel. Han var så enkel att äga ut.
 
Jag vaknade av att solljuset tränide sig in genom mina gardiner. Jag kollade på klockan. 07.20 stod det på väckarklockan.
Jag behövde ställa om klockan nu när jag var tvungen att gå till skolan med Harry varje dag.
Han hade sagt att vi skulle gå prick 08.00. Harry går ju aldrig upp tidigare än vad han måste.
 
Jag tog på mig mina glasögon och gick till garderoben och tog fram en vanlig skjorta och ett par svarta passande byxor till. Jag gick ner och såg att både Harry och mamma satt där.
 
"Good morning Marcel." Sa Harry och kollade mörkt in i mina ögon. Jag kollade tillbaka och gav honom en konstig blick. Jag satte mig på min vanliga plats, mittemot Harry och brevid mamma. Jag åt min frukost och gick till hallen för att sätta på mig mina skor.
"Hurry up nerd." Väste Harry mot mig. Jag bara nickade och följde med honom. När vi hade gått halva vägen så kände jag igen en person. Harry började gå snabbare och tog tag i min arm.
 
"Hey Wilden, look what I've!" Sa Harry retsamt och flinade mot mig. Jag himlade med ögonen och log mot Wilden. Wilden började skratta, antagligen åt mig.
"That's good Harry." Sa han mellan sitt skratt.
 
 
Jag och Wilden drog med Marcel hela vägen till skolan. Egentligen ville jag inte ens gå med min bror för han är skämmig och tanken av att vi är tvillingbröder få mig att skämmas ännu mera. Som tur är att vi inte är lika alls. Vi gick in till klassrummet, jag pch Wilden satte oss längst bak.
"Hi everybody, today we're go..." Sa Mrs. Marin innan vi hann avbryta henne med våra höga och mörka skratt som fylldes i klassrummet.
"Harry, Wilden. Tell the class what you're laughing at?" Sa hon medans hon kollade på oss med sin seriösa blick.
"Nothing." Sa vi och hon började prata igen. Alla andra började jobba förutom jag och Wilden, vi började störa Marcel genom att kasta små lappar till honom.
"Hey, faggot. Remember that you're going home with us too." Viskade vi. Vi skrattade lågt och sparkade på Marcels stol, vi gjorde allt för att störa honom. "Harry and Wilden, stop it!" Skrek Mrs. Marin över hela klassrummet. "No." Sa vi och skrattade åt våra skämt.
 
Klockan ringde och vi gick ut och vi drog med Marcel till ett ställe utanför skolan.
"Follow us nerd."
"Harry, why're you doing this to me?" Frågade han med gråten i halsen. Jag slog till honom på kinden och Wilden skrattade.
"Your fucking nerd, I'm gonna beat the shit out of you when no one is seeing." Sa jag mot hans öra och spände mina käken.
 

Blev ett jättekort kapitel idag tyvärr, men har ej haft lust att skriva idag och inte haft tid heller men jag tvingade mig själv när det var paus på fotbollen, hehe.
Hoppas ni blir nöjda, det kanske blir såna här korta som kommer ut oftare och då tänker ni kanske att vi redan uppdaterar ofta men de är för att vi vill få igång novellen, så de kommer nog bli mindre uppdatering när skolan börjar också. Men bara så att ni vet ! 
6+ kommentarer till nästa ? :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Jättebra! Men tänk när du skriver att inte blanda nu- och dåtid eftersom att det kan bli en aning knepigt att läsa. Förutom det så älskar jag din fanfiction, kul idé!

Svar: Okej , ska tänka extra på det! :) vi är faktiskt 2 stycken ;)
ffonedirection.blo.gg

2013-07-27 @ 23:44:58
Postat av: Anonym

AS BRAAAAAAAAAAA

2013-07-28 @ 02:06:26
Postat av: Nea

MEEEEEEEER

2013-07-28 @ 10:40:23
Postat av: Matilda

Skit bra!!

2013-07-28 @ 13:50:10
Postat av: Lilly

MEEEEER!

2013-07-28 @ 14:13:57
Postat av: Emma

Bäst

2013-07-28 @ 14:14:41
Postat av: josefin

Meeeer :)

2013-07-28 @ 16:25:13
Postat av: sara

så himla bra meeer:)

2013-07-28 @ 21:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0